Jak jsem se učila háčkovat

1. října 2014 v 16:22 |  Háčkování

Ruční práce jsem se učila už jako malá holka, učila mě mamka. Pletení mi šlo, ale to háčkování. Rovná šálka na panenku se zužovala a potom zase rozšiřovala, no nešlo mi to. Chodila jsem do kroužku ručních prací ve škole a jediný háčkovaný výtvor byla kabelka z Viskocelu(bylo to umělé lýko). Už ani nevím, kde skončila. Na háček jsem na dlouhé roky zanevřela. Pletla jsem, nejprve na panenky, potom na sebe. Už na základce jsem si upletla první svetr. Potom jsem pletla na děti. Naučila jsem se i trochu vyšívat. K háčku jsem se vrátila jen na skok, kdy jsem si uháčkovala zimní čepice a potom zase nic. V době, kdy jsem objevila sběratelky panenek, jsem narazila i na stránky o háčkování a byla jsem lapena. Nejprve jsem zkusila háčkovaná velikonoční vajíčka, potom následovaly i háčkované dečky. Se sbíráním panenek jsem začala na panenky háčkovat a plést. No a pak jsem zkusila i panenku uháčkovat a to mě teď nejvíc baví a těší mě, když se panenka líbí.

Letos jsem zkusila tuhle dečku s kuřátky a myslím, že se povedla.

Ještě sem vložím fotky prvních panenek, nebyly nic moc, ale člověk se pořád učí.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Šárka Šárka | 1. října 2014 v 16:34 | Reagovat

Růženko mne plést naučila moje babička a mamka. :-)
Háčkovat jsem se naučila - základ jako řetízkové oko a krátký sloupek - od mé švagrové! Zbytek jsem si vypátrala na Google a na blogu jedné šikulky! No a hlavně postavičky atd. jsem se učila sama, vždy pokus omyl! :-)

Díky bohu za ty první panenky! Jak bychom se naučily ty nynější? ;-) A koukám, že jsi háčkovala i Hello Kitty! Ta je opravdu úžasná!!! Mám pro tuto kočičku slabost! :-)

Dečky máš nádherné! :-)

2 Růža Růža | 1. října 2014 v 21:58 | Reagovat

[1]: Šári, to znám. První vlastně byla kočička a podle jejího tělíčka jsem tvořila panenku. Učila jsem se vlastně současně vyhledávat na internetu, něco o panenkách, háčkovat. Jsem za to ráda, člověk se má stále co učit. Jsem moc ráda za blog, můžu zkusit opět něco nového.

3 Ajka Ajka | Web | 2. října 2014 v 18:51 | Reagovat

Moc pěkná práce:-)

4 Růža Růža | 3. října 2014 v 15:17 | Reagovat

[3]:Děkuji, háčkování mě moc baví a děkuji za návštěvu.

5 Jitka Jitka | Web | 11. října 2014 v 16:11 | Reagovat

Plést jsem se naučila od kamarádky a háčkování mě ukázala maminka, ale jako holce se mně dařilo podobně jako tobě. Postupem času jsem se s tím rvala a dá se tedy říct, že jsem samouk.

6 Nikky Nikky | E-mail | Web | 11. října 2014 v 22:42 | Reagovat

Teda Ruženka, to sú nádherné práce. Ja žiaľ viem ledva vyšívať krížikovým štýlom, aj to som už dávno nerobila :-( Hačkovať ani pliesť vôbec neviem. Mamina aj mala kedysi ihlice, ale už som ani ju roky s nimi nevidela :-(

7 Růžena Růžena | E-mail | Web | 11. října 2014 v 23:04 | Reagovat

[5]: Jitu, také jsem samouk, když si vzpomenu, jak jsem se prokousávala značkami a kolikrát jsem třeba párala dečku, protože jsem našla chybu.

[6]: Nikky, nikdy není pozdě začít a na tvé krásné Barbie by se pěkně pletlo i háčkovalo.:)

8 edibjd edibjd | Web | 12. října 2014 v 18:41 | Reagovat

Parádní! Ta poslední fotka je super.

9 Jitka Jitka | E-mail | Web | 29. dubna 2015 v 8:26 | Reagovat

Dečky i panenky jsou moc pěkné. Dečky dokonalé a panenky...Začátky jsou vždycky těžké. Taky jsem zkoušela háčkovat jako holka a výsledky rovného háčkování byly stejné. Zužovalo se to a nebo naopak rozšiřovalo.Dnes bych lehce našla radu proč se tak děje na netu, ale tenkrát, kde byl netu konec.:-D Dnes máš háčkované panenky dokonalé.

10 Lesminka Lesminka | Web | 7. února 2016 v 19:27 | Reagovat

Krásné výrobky!!!vše co se dělá rukama a dává se do toho kus sebe,kus své duše,fantazie a srdce ...je to NEJ!!!